Stel zelf je print samen: formaat, materiaal & ophangsysteem
Gratis verzending
Premium kwaliteit
Made with love
Stel zelf je print samen
Gratis verzending
Premium kwaliteit
Made with love
Menu
bloemen schilderij
schilderij vos
woonkamer posters

Werk aanleveren en beheren

Bij Sfeer aan de Muur hebben we een brede collectie met allerlei verschillende ontwerpen. We hebben onder andere typografie, illustraties, fotokunst en set. In principe ben je vrij om te bepalen welke werken en wat voor werken je wil verkopen.

Om de kwaliteit van de collectie hoog te houden en zo divers mogelijk wordt elk geüpload werk echter wel gekeurd. Nieuwe werken moeten aan een aantal technische eisen en ontwerpeisen voldoen om bij ons verkocht te kunnen worden. Punten waarop wij de werken keuren zijn onder andere: resolutie van beelden, beeldverhouding en de geschiktheid als wanddecoratie (is er vraag naar). Werken die worden goedgekeurd verschijnen na goedkeuring direct in je shop en kunnen meteen verkocht worden. Wij informeren je altijd (via mail) over de status van je geüploade werken. Deze is ook terug te vinden in je verkopers-account. Benieuwd of jouw werk geschikt is? Lees dan even deze pagina door.

Op deze pagina vind je alles over het aanleveren en beheren van jouw werk bij Sfeer aan de Muur. Door de juiste informatie in te vullen wanneer je een nieuw werk toevoegt, kun je beter gevonden te worden in onze collectie. Het is belangrijk dat alle informatie overeen komt met je aangeleverde werk. Als dit niet klopt zal je werk niet op de juiste plaats in onze webshop verschijnen en daardoor niet gevonden worden. Alle informatie over het aanmaken van een nieuw product vind je op deze pagina.

Om een nieuw product aan te maken ga je in je dashboard naar ‘producten’ en kies je voor ‘voeg nieuw product toe’. Vervolgens vul je alle gegevens compleet en zorgvuldig in. In de informatie hieronder lees je alles over het invullen van deze gegevens. In het gestreept vak upload je je hoge resolutie bestand. Als je hiermee klaar bent klik je op ‘maak product aan’. Je werk wordt nu bij ons aangeboden ter controle. Wanneer je bestand is goedgekeurd krijg je hierover een melding en wordt dit zichtbaar in je dashboard. Je werk is vanaf dan in onze webshop te koop.

Productnaam
Kies een titel voor je werk. Dit is de titel die in de webshop verschijnt onder je werk. Belangrijk hier is dat je een titel kiest die duidelijk verwoord wat jouw werk inhoudt. Kies voor woorden waar mensen op zouden kunnen zoeken in de zoekbalk. Een foto van een brullende leeuw geef je bijvoorbeeld de titel ‘zwart wit brullende leeuw’. Iemand die hier naar op zoek is zal zoeken op ‘brullende leeuw’ en komt dan bij jouw werk terecht. De titel mag niet te lang zijn maar moet wel uitgebreid beschrijven waar je werk over gaat. Verder moet de titel uniek zijn (zodat er geen twee producten zijn met dezelfde naam) en niet te algemeen. Gebruik daarom bij voorkeur 3 tot 8 woorden.

Categorie
Kies een van onze categorieën waar je werk het beste onder valt. Je kunt kiezen uit: fotografie, illustraties, typografie, schilderkunst, digital art en sets. Onder fotografie komen alle werken met fotokunst. De categorie illustraties is voor alle creatieve werken die geïllustreerd zijn. Bijvoorbeeld illustraties uit illustrator. Werken met tekst vallen onder typografie. Kies hiervoor wanneer je werk als hoofditem een quote, uitspraak, tekst, letter of zin bevat. Sets vul je in als je werk uit 2 of meer, bij elkaar horende, delen bestaat.

Subcategorie
In de subcategorie vul je specifiek het onderwerp van je poster in. Heb je bijvoorbeeld een creatieve poster met een kaart van Nederland dan vul je in ‘wereldkaarten’. Je kunt hier meerdere subcategorieën uitkiezen. Zorg dat deze goed aansluiten bij je werk!

Kleuren
Vul hier de hoofdkleur(en) van je werk in. Wanneer iemand een werk zoekt met een bepaalde kleur kan jouw werk gevonden worden.

Woonstijl
Wij hebben onze werken naast categorie en kleur ook ingedeeld op woonstijl/sfeer. Zo kunnen klanten snel werken vinden die passen bij hun interieurstijl. Vul hier dus een of meerdere interieurstijl(en) in waar je werk bij past. Een poster met een zwart wit leeuw valt bijvoorbeeld onder ‘industrieel’. Bekijk onze huidige categorieën voor een indruk als je twijfelt over welke categorie je in moet vullen.

Korte beschrijving
Vul hier in maximaal 2 zinnen een korte beschrijving van je werk in. Deze beschrijving moet bestaan uit de meest relevante kernwoorden. Dit zijn de woorden waar een klant op zou kunnen zoeken. Vraag jezelf af: waar zou ik op zoeken als ik dit zocht? Een foto van een brullende leeuw geef je bijvoorbeeld de korte beschrijving: ‘Deze unieke foto van een brullende mannetjes leeuw past in ieder interieur. Hij is uitgevoerd in zwart wit en gemaakt in Zuid-Afrika’.

Uitgebreide beschrijving
Deze uitgebreide beschrijving werkt op dezelfde manier als de korte beschrijving. Hier vul je een langere tekst in met de belangrijkste kernwoorden. Deze mogen vaker terugkomen in de tekst. In dit vak kun je je werk meer context geven. Vertel bijvoorbeeld waar het werk is gemaakt, in wat voor omstandigheden. Of geef meer informatie over het onderwerp. Bij de foto van de brullende mannetjes leeuw kun je bijvoorbeeld vertellen over dit soort leeuw, waar en hoe ze leven. Met wat voor insteek de foto is gemaakt en wat je ermee zou kunnen in een interieur enz. Wanneer je dit niet invult zal je werk niet gevonden worden.

Ook voor de vindbaarheid van je werk in Google is deze tekst erg belangrijk. Google houdt van lange teksten. Om bovenaan te komen staan in Google is het dus belangrijk dat je tekst niet alleen uniek is en inhoud heeft maar ook lang genoeg is. Een ideale tekst bevat 100 tot 300 woorden.

*Als Sfeer aan de Muur zijn we bevoegd om deze data als titels, beschrijving enz. verder aan te vullen of te wijzigen. Dit doen we om je werk een goede plaats in de webshop te geven en de vindbaarheid te vergroten.

Wat je wél moet doen:

  • Schrijf een goede kwaliteit tekst die uniek is. Hoe unieker je tekst, hoe beter je werk te vinden is in Google.
  • Gebruik specifieke kernwoorden in je beschrijving (bijv. ‘bolhoed’ in plaats van ‘hoed’).
  • Gebruik meerdere kernwoorden in je beschrijving (bijv. ‘bloem’, ‘rood’, ‘roos’, ‘tuin’).
  • Laat deze belangrijke zoekwoorden vaker terugkomen in de beschrijving
  • Gebruik de juiste namen van plaatsen, onderwerpen, landschappen of gebouwen.
  • Check op spellingsfouten.
  • Schrijf de tekst zo dat klanten zin krijgen om je werk te kopen.
  • Een uitgebreide tekst schrijven. Google heeft graag lange teksten dus schrijf een tekst van 100 tot 300 woorden.

Wat moet je niet doen:

  • Tekst kopiëren van een andere pagina, bijvoorbeeld Wikipedia.
  • Schrijven over andere dingen dan het werk zelf.
  • Merknamen en bedrijfsnamen vermelden of reclame maken.

Je moet alle gegevens invullen in het Nederlands. Wij zijn vooralsnog voornamelijk actief in Nederland en België.   

Wanneer je werk upload via je dashboard duurt het even voor het is goedgekeurd. Pas als het goedgekeurd is is het live te zien. Alle andere wijzigingen staan direct live, maar zonder dat jij je shop promoot kun je gerust nog dingen veranderen. Als je werk online staat en je shop klaar is kun je hem overal gaan delen.

Is er vraag naar je werk
Wij vinden het belangrijk dat klanten kunnen kiezen uit een gevarieerd en hoogwaardig aanbod met werken. Erg belangrijk is dat je werk geschikt is om te verkopen als wanddecoratie, oftewel, is er vraag naar. We bekijken regelmatig in de huidige collectie welke werken of onderwerpen populair zijn en welke niet. Dit is bijvoorbeeld terug te zien in het aantal keer dat een werk verkocht wordt. Dit nemen we mee bij het keuren van nieuwe werken.

Is je werk uniek
Ook kijken we of een werk uniek is en een toevoeging op de collectie of dat deze te veel overeenkomt met werken die we al hebben. We zijn niet op zoek naar dertien in een dozijn werken maar werken die iets speciaals hebben. Bijvoorbeeld een bepaalde sfeer, mooie kleurencombinatie, fotobewerking, compositie of een onderwerp volgens de laatste trends.

Bij elk werk kun je jezelf de volgende vragen stellen:
– Zou ik dit thuis ophangen?
– Is dit geschikt als wanddecoratie?
– Zouden andere klanten ook bereid zijn dit te kopen?
– Is de afbeelding uniek, opvallend of origineel?

Wanneer er van jouw werk (foto’s, illustraties, kunst enz.) geschikte digitale bestanden zijn kun je ze bij ons verkopen. Het is erg belangrijk dat deze digitale bestanden van het hoogste kwaliteitsniveau zijn en een hoge resolutie hebben. Bij Sfeer aan de Muur bieden we namelijk alle werken aan de klant aan in verschillende formaten en materialen. Ook op groot, wandvullend formaat moet je werk dus mooi af te drukken zijn. De uitgebreide technische eisen voor werk vind je hier. In je account kun je je digitale bestanden uploaden. Daarna wordt er gecheckt of ze aan de kwaliteitseisen voldoen. Wanneer ze zijn goedgekeurd krijg je hier een bevestiging van via de mail. Let op: wanneer het geüploade hoge resolutie bestand niet of niet volledig aan onze ontwerpeisen voldoet wordt het bestand afgekeurd of passen wij het zodanig aan dat het wel voldoet.

Alles wat je tijdens het uploaden kan invullen, kun je achteraf ook nog aanpassen. Hiervoor ga je naar je producten. Vervolgens klik je het product aan en je kunt hem verder aanpassen. Ook je geüploade hoge resolutie bestand kun je nog wijzigen. Nadat een werk is goedgekeurd en geplaatst is het niet meer de bedoeling dat een geüpload bestand aangepast wordt.

Je mag niet zomaar elke afbeelding verkopen. Jij moet allereerst de eigenaar van het bestand zijn, de rechten tot het bestand hebben of een bestand hebben wat commercieel gebruik toestaat. Daarnaast moet je ook het recht tot verkoop hebben van hetgeen er afgebeeld staat. Het werk mag geen inbreuk maken op de rechten van iemand anders. Dit kan een auteursrecht of portretrecht zijn. Ook mag het werk geen rechten schenden. Dit lijkt ingewikkeld maar het komt er vooral op neer dat jij de maker van je werk moet zijn en je werk niet gestolen is. 

Het is niet toegestaan werken te uploaden die:

  • Inbreuk maken op de auteursrechten, intellectuele eigendomsrechten, portretrecht of andere publicatie- of privacyrechten van derden.
  • Pornografische, beledigende of anderszins onwettige of immorele inhoud bevatten.
  • Onwettige of gewelddadige handelingen bevatten.
  • Wreedheden of geweld tegenover dieren bevatten.
  • Aanzetten tot frauduleuze handelingen of aanleiding geven tot misleidende advertenties of oneerlijke concurrentie.
  • Inbreuk maken op de wet, statuten of regelgeving.

Let op! Je bent er zelf verantwoordelijk voor dat je van het werk dat je verkoopt de juiste rechten hebt. Check hier alles over rechten.

Wil je een werk niet meer verkopen? Verwijder het door het werk aan te vinken en te kiezen voor ‘verwijder permanent’.

Het hoge resolutie bestand gebruiken wij om je werk te laten maken als het verkocht is. Wij slaan dit op in onze database als je een nieuw product aanmaakt. Wanneer je je werk verwijderd gaat ook dit bestand weer uit onze database. Van je hoge resolutie bestand maken we ook een kleine afbeelding die als voorvertoning in onze webshop dient. Je werk heeft geen watermerk nodig want het zal alleen in lage resolutie als voorvertoning te zien zijn en het ‘echte’ bestand blijft binnen onze database. Let op: wanneer het geüploade hoge resolutie bestand niet of niet volledig aan onze ontwerpeisen voldoet wordt het bestand afgekeurd of passen wij het zodanig aan dat het wel voldoet.